Munkkivuori

Varaa aika

Online-varaus

 

 

 

 

Uudenvuoden lupaus ja inventariota

Teimme Tukkatalossa vuoden 2017 alussa mietintää siitä miten työ voi tuottaa enemmän arvoa. Mitä pitää tehdä jotta se tuottaa enemmän arvoa asiakkaalle, henkilöstölle ja omistajille. Yritys joka on toiminut yli 50 vuotta tarvitsee välillä kunnon pölläytyksen, jotta se ei jää paikalleen ja vanhat, mutta hyvät toimintamallit ja tavat saavat uutta puhtia uusista tuulista.
Tämän pohdinnan tuloksena teimme työnkuvien ja vastuiden uudelleen järjestelyitä. Ja mitä sitten tapahtui…

Teimme liiketoimintakaupan jossa Tukkatalon liiketoiminta ja henkilökunta siirtyivät Kadrin hallintaan. Hän hoitaa nyt yrityksen arjen ja pystyy auttamaan ja näkemään sekä asiakkaan että henkilökunnan tarpeen. Näin hän pystyy keskittymään omaan osamisalueeseensa, hoitamaan laadunvalvontaa ja reagoimaan tilanteisiin nopeasti ja vaaditavalla tavalla. Samalla kaikki vastuu yrityksen kehittämisestä, markkinoinnista ja verkostoitumisesta sekä brändin ylläpidosta siirtyi Johannalle ja Teemulle. Teemun mukana Tukkataloon tuli mukaan jo kolmas sukupolvi.  Me olemme nyt tiimi joka sparraa toisiaan ja näin yrittäjän ei tarvitse olla yksin päätösten ja asioiden kanssa.
Tukkatalon henkilökunnan kanssa käytiin läpi jokaisen osaamisalue ja niiden perusteella muodostettiin erilaiset tiimit jotka auttavat jokapäiväisessä valinnoissa ja ottavat itsenäisen vastúun tekemisestään.

Nämä järjestelyt tehtiin siksi että jokainen voi parhaiten keskittyä omaan osaamiseen ja antaa niin täysipainoisen panoksensa yhteiseen hyvään. Me olemme nyt erilaisista vahvuuksista koottu tiimi joka yhdessä luotsaa tätä laivaa.

Inventaarioita

Tämän järjestelyn tulosta voi mitata monella eri tavalla. Nämä ovat asioita joita on tapahtunut vuosi siitä kun aloitimme uudenvuoden.
Olemme nostaneet media huomiotamme 300%
Asiakasmäärät ovat kasvaneet ja näin on myös tapahtunut liikevaihdolle joka on kasvanut tänä vuonna yli 7 %
Kaikesta työmäärästä huolimatta meille kaikille on jäänyt enemmän vapaa-aikaa ja näin jaksamme paremmin kehittää toimintaa oikeaan suuntaan. Henkilökunnan hyvinvointiin ja koulutukseen on panostettu ja olemme vahvistaneet ammattitaitoa ja erikoistumistamme.

Meidän ei enää tarvitse sammuttaa pieniä tulipaloja joka puolella vaan voimme oikeasti keskittyä yrityksen ja palvelun kehittämiseen.

Mittasimme työssä viihtyvyytä. Tukkatalon työntekijöille ja jaettiin lomakkeet, joihin oli mietitty 13 kysymystä. Jokainen sai vastata kysymyksiin nimettömänä.
WALK & TALK -TAPAAMISET joiden aikana käytiin rennossa ilmapiirissä läpi  jokaisen omia henkilökohtaisia ajatuksia työstä ja elämästä, sekä siitä miten itse voi vaikuttaa omaan hyvinvointiinsa. Tässä selvisi että yleisesti oltiin erittäin tyytyväisiä Tukkataloon työpaikkana, -ympäristönä sekä työkavereiden osalta. Oltiin tyytyväisiä, että talon sisältä löytyi liiketoiminnan jatkaja sekä siihen, että vastuuta jaettiin.Tukkatalo on työntekijöiden mielestä pidetty työpaikka, jossa pääsee kouluttautumaan ja kehittymään. Joskus työ on liiallinen kiireistä, jolloin ei mahdollisuutta hyvään ja nopeaan tiedon kulkuun.
Kehityskohteiden parantamisen osalta on kyse ihmisten näkemysten kirkastamisesta ja siitä, kun tekee yhteistyötä avoimesti ja positiivisesti, niin saa itselleenkin enemmän.

Yhteisen hyvän fiiliksen myötä olemme saaneet mukaan myös yrittäjäkollegan joka ei enää jaksa pelkästään puurtaa yksin, vaan on näin osa suurempaa kokonaisuutta. Nyt hän voi tulla töihin ja tehdä oman työnsä hyvin ja jättää muut aikaa vievät markkinointi ja kehittämis hommat johtotiimille

Testattiin tiimin toimivuutta heti alkuun ja tehtiin yhdessä ihan huikea projekti – remontti jossa koko Tukkatalo käännettiin ylösalaisin 😉
Tässä kuvia ennen remonttia, sen aikana ja jälkeen….

                 

ja remontin jälkeen

Kuvatapion kanssa yhteistyössä tehty tehosteseinä

 

Mohammed Noor sisustusremontti yritykselle kiitos ammattitaitoisesta ja nopeasta palvelusta

 

Hyvä esimerkki on nämä erittäin tärkeät verhot jotka toimitti Avaeksperdid. 

Myrak oy toimi koko remontin ajan pääurakoitsijana ja hoiti paikalle tarvittavat ammattimiehet. Jälleen kerran totesimme että tämä on kohta josssa ei kannata säästää, ei aikaa eikä rahaa.

 

Pahi -Uusittu liike on kerrassaan upea hyvin valittuine väreineen joka yhdistää skandinaavista vaaleaa puuta, valkoista ja mustaa. Kalusteiden uudelleensijoittelun myötä liikkeestä tuli entistä selkeämpi ja avarampi.Liikkeen pesupaikoiksi valikoitui korkealaatuiset ja ergonomiset Pahi Alumit ja kalusteiksi Back Bar ja Color Bar. Molemmat meidän  toiveiden mukaan räätälöityinä.

 

Remontin suunnittelemiseen käytettiin runsaasti aikaa . Teimme tämän yhteistyössöä Anne Munkki- Tuplaa Tilasi kanssa joka on erikoistunut Konseptointi ja sisustussuunnitteluun. Tämä yhteistyön ansioista tilasta tuli toimiva, monimuotoinen, innovatiivinen ja uniikki  joissa voidaan joustavasti nauttia työn tekemisestä. Hänellä on kyky nähdä asiat toisin ja haastaa normaali tekeminen uudelle tasolle.

 

Lopputulos on ihan huikea ja se ei olisi todellakaan onnistunut ilman näitä uskomattomia yhteistyökumppaneita ja Tukkatalon upean henkilökunnan tukea.

Uudenvuoden lupaus

Tiedämme että olemme oikealla tiellä- kiitos niistä lukuisista asiakaspalautteista joita olemme saaneet <3
Haluamme olla mukana kehityksen kärjessä ja luoda muodikkaita lopputuloksia, turvallisesti ilman kompromissejä. Meillä onkin tulossa käyttöön uusia menetelmiä ja tuotteita, kuten mm savivaalennus ja lisää uusia tarkkaan valikoituja  #SafeHairSalon tuotteita. Tulemme tänä vuonna lisäämään koulutuksia, niin että me käymme itse kouluttautumassa, mutta myös niin että jaamme osaamistamme muille.
Haluamme rekrytoida lisää hyviä tekijöitä ja auttaa muitakin saamaan sen mitä meillä on 😉

Innolla uutta vuotta kohti :

Kadri

Johanna ja Teemu

 

 

#MakeGood

 

Pin It on Pinterest